Att göra en avtalsändring på ett aktivt avtal kan innebära att man ändrar pris, villkor, uppsägningsperiod ect.
Detta hanteras direkt i Park46 av administratör.
Instruktion:
- Gå in på det avtalet det gäller.
- Klicka på Ändra.
- När du har gjort ändringarna klicka på Spara längst ner i högra hörnet.
- Välj att Godkänna avtalet eller Skicka det till kund.
- Klart!
Bra att veta vid ändring av avtal:
- Gäller från och med:
Här anger du vilket datum ändringen ska börja gälla.
- Sista dag och godkänna avtal:
Här anger du om kunden ska ha xx dagar på sig att godkänna det nya avtalet.
- Faktureras från:
Här anger du från när det ny avtalet ska börja faktureras från. Notera: Var noga med att kolla vilken period kunden har faktureras för på tidigare faktura så det inte blir fel. Förskottsfakturering gäller fortsatt.
- Prisändringar är alltid exklusive moms:
Om en prisändring görs på avtalet ska man alltid ange ex moms. Systemet kommer automatiskt räkna ut totalsumman inkl. moms om man ställer in att avtalet skall ha moms.
- Uppsägningstid (kalendermånader):
Här anger du uppsägningstid i månader på avtalet.
- Faktureras:
Kryssa i rutan om avtalet ska faktureras via systemet eller inte.
- Lägg på moms:
Vill du lägga på moms på avtalet kryssar du i boxen "Lägg på moms, 25%".
- Villkor:
Här har du möjlighet att korrigera villkoren om det tex har tillkommit något eller ska ändras.
Notera:
- När en villkor- prisändring görs på ett avtal i Park46 så skapas en ny avtalsversion som börjar gälla det datum som ändringen gäller från.
- För att se tidigare versioner är det möjligt att klicka på pilen uppe i det vänstra hörnet när du tittar på ett avtal.
- Vill du göra ändringar på det skapade avtalsförslaget klickar du på Övriga åtgärder och Ändra.
-
Är avtalsförslaget felaktigt och du behöver göra om det klickar du på Övriga åtgärder och Ta bort.
Börja sedan om villkors- eller prisförändringen på befintligt avtal.
Om du är osäker på något när du ska ändra ett aktivt avtal, hör gärna av dig till vår support så guidar vi dig!