Hur skickar jag ut meddelanden till användare?
Meddelandefunktionen är ett sätt att kommunicera till era kunder både genom en Push-notis i appen samt ett mejlutskick.
Meddelandet går endast ut till avtal där det finns ett personnummer kopplat.
Hur använder jag meddelandefunktionen?
Välj först den anläggningen där ett meddelande ska skickas ut(går endast skicka per anläggning).
När du är inne på anläggningen, klicka Kundmeddelanden i den vänstra meny.

På sidan för meddelande så finner du historiken för tidigare utskick.
För att skapa ett nytt meddelande klicka på Lägg till

Skriv en rubrik och fyll sedan på med information i beskrivningen (ingen begränsning på tecken finns). Det går bra att länka till externt innehåll som kunden kan länkas vidare till.
När meddelandet är skapat och färdigt klicka på Skicka. Nu kommer ett mejl samt en Push-notis skickas ut till användaren av appen.

Så här ser mejlet ut:

Så här ser det ut i appen:

Vilka får meddelandet?
a) Person med aktivt avtal.
b) Person som accepterat inbjudan av delat parkeringstillstånd, digital nyckel eller laddrättighet på aktivt avtal.
d) Person som accepterat inbjudan av att vara koordinator eller parkör på ett aktivt avtal.
Om du vill ta bort ett meddelande ur listan på meddelanden i appen: Klicka på krysset till höger om meddelandet inne på anläggningen.

