Kontakter
Syfte
I denna del får du lära dig hur du anger och hanterar uppgifter för kontakter i Park46.
Kontaktuppgifterna används för att styra vilka automatiska utskick systemet gör samt för att samla anläggningsspecifik information på ett ställe.
Vad menas med kontakter i Park46?
Kontakter används för att ange vilken person eller funktion som ska ta emot meddelanden från systemet.
Automatiska utskick från Park46 sker endast för kategorierna Köhantering och Ekonomi.
Så här gör du steg för steg:
1. Gå till Kontakter i vänstermenyn.
2. Fyll i kontaktuppgifter för respektive kategori.
3. Övriga kontaktkategorier
Används endast som informationsfält och genererar inga automatiska utskick.
a) Köhantering
Denna kontakt används för automatiska utskick kopplade till köhantering, till exempel:
- När en kund erbjuds en plats
- När en köstatus förändras
Fyll i epost för personen som ska hantera dessa utskick.
b) Ekonomisk kontakt
Används för automatiska utskick som rör ekonomi, till exempel:
- Fakturarelaterade frågor
- Aviseringsinformation
Det är viktigt att denna kontakt går till rätt mottagare eftersom de ekonomiska mailen skickas direkt från systemet.
Tips: Vill du se exempel på hur de automatiska systemmailen ser ut?
Läs artikeln: Hur ser systemmailen ut som skickas till administratörer?
c) Övriga kontakter
Dessa kategorier används inte för några automatiska utskick.
De fungerar istället som informationsfält för anläggningen och kan användas för exempelvis:
- Teknisk kontakt
- Jour
- Boende i bostaden
- Nyckelhantering
- Andra interna roller.
Fyll i uppgifter vid behov för att samla all viktigt anläggningsdata på ett ställe.
4. Klicka på Spara för att spara dina ändringar.
Exempel på hur det ser ut i systemet:

Tips & bra och veta
- Endast Köhantering och Ekonomisk används för automatiska utskick från Park46.
- Säkerställ att rätt e-postadress anges för dessa kategorier.
- Övriga kontakter är fria informationsfält.
- Du kan uppdatera kontaktuppgifterna när som helst utan att det påverkar tidigare skickade mail.
Sammanfattning
I denna artikel har du fått lära dig;
- Vad kontakter innebär i Park46.
- Vilka kontaktkategorier som används för automatiska utskick (Köhantering och Ekonomi).
- Hur du fyller i och uppdaterar respektive kontaktperson.
- Hur du använder övriga kontaktfält som anläggningsinformation.
Nu har du grunderna för att hantera kontakter på ett tydligt och effektivt sätt i Park46.
