Felsökningsmanual: Port
Ibland stöter kunder på problem när de försöker öppna port eller dörr via appen.
Nedan artikel ger vi er tips på olika lösningsalternativet att gå igenom med kunden.
Samla in information från er kund:
- Be kunden beskriva sitt problem.
- Be kunden ange tidpunkt när problemet uppstod.
- Be om eventuella skärmdumpar.
- Kontrollera med kunden att porten syns i appen, detta gör skillnad i felsökningsprocessen om porten syns men är grå eller om porten inte syns alls.
Detta är värdefull information om ärendet tas vidare till oss på Mobility46.
Porten/dörren syns inte:
-
Kontrollera att konfigurationen i Park46 är korrekt, genom att kolla kunden avtal, plats samt att bluetooth-enheterna är korrekt kopplade till platsen.
- Om avtalet och platsen ser korrekt ut, kontrollera med kunden vilken flik i appen hen är inne på. Har kunden en reserverad plats eller en digital nycker så ska hen vara inne på Platser i appen. Om kunden har ett tillstånd eller är användare av ett tillstånd så ska hen vara inne på Tillstånd i appen.
-
Om porten/dörren fortfarande inte syns även fast kunde är inne på rätt flik be då kunden att avinstallera appen, stänga av/på telefonen och ladda ner appen igen.
Detta säkerställer rätt version av appen samt en återställning.
- Om porten fortfarande inte syns kontakta oss på Mobility46 i ett ärende här i FreshService och ange i ärendet den information du har samlat in från Er kund.
Porten/dörren syns men är utgråad i appen:
- Be kunden bekräfta att hen befinner sig vid rätt port/dörr och är tillräckligt nära för att kunna få kontakt med enheten.
- Be kunden kontrollera så att hen har blutetooth samt platstjänster påslaget.
- Om porten/dörren är utgråad trots att inställningarna är korrekta ber du kunden kontrollera att endast har 3st bluetoothenheter anslutna samtidigt. Är fler enheter ansluta kan det vara orsaken till problemet.
- Om porten/dörren fortfarande är utgråad be kunden logga in och ut i appen.
- Om punkt 4 inte hjälper kunden, prova då att öppna porten med hjälp av remote öppningsfunktionen i Park46. Om porten har en bluetoothenhet ansluten kommer det ske en återställning av portens enhet när du gör detta. Kontrollera sedan med kunden om de har skett någon ändring i appen.
- Om ingen ändring har skett i appen be kunden att göra följande: Avinstallera appen, stäng av/på telefonen och ladda ner appen på nytt igen.
-
Om porten endast öppnas med internet: Återställ nätverksinställningarna på mobilen.
Om ovan inte löser problemet, kontakta oss på Mobility46 så tar vi detta vidare för felsökning.
