När en ny anläggning är skapad i Park46 blir nästa steg att fylla den med aktuell avtalsdata inför driftstart. Det kan innebära att redan pågående avtal och/eller kölistor behöver föras in i Park46 (se steg 4 för befintliga avtal som ska importeras). 


När ovan är klart är det dags att kommunicera med användarna:

  • Nyproduktion: Är det en helt ny anläggning utan tidigare avtal förmedlas endast URLen till den anläggningsspecifika publika sidan så att nya användare kan ställa sig i kö alternativt direkt köpa den produkt hen är intresserad av.

  • Övertagande: Finns det redan befintliga användare så behöver de bjudas in till Park46 för att se sitt/sina aktiva avtal. Det sker antingen genom att man (1) förmedlar URLen till kundportalen (kan tillämpas när inlästa avtal har personnummer) alternativt (2) att unika sk. Välkomstmail skickas från Park46 till de e-postadresser som har angivits i importmallen.



I nedan artiklar finner du kommunikationsunderlag som är skapade utifrån ett systemperspektiv (K1,K2). Ta gärna inspiration utifrån nedan material är ni ska kommunicera om det nya systemet till era användare. Självklart använder anpassar ni innehållet utifrån er grafiska profil samt efter de olika val ni har gjort för bland annat:

  • Andra eventuella aktiva moduler förutom Park46 (Charge46, ANPR46) 

  • Betalningsmetoder

  • Eventuella ändringar i avtalsvillkor  


Vilken  innehåller kommunikationspaketen?

  • Kommunikationspaket 1 (K1): Information om att något nytt är på gång men men utan specifika detaljer (Länk: K1)

  • Kommunikationspaket 2 (K2): Detaljerad information om vad digitaliseringen av parkering/nya systemet kommer att möjliggöra för era användare (Länk: K2)