Denna processbeskrivning tillämpas när en ny anläggning är skapad i Park46 och ska adderas till en befintlig fakturaavsändare i Billecta för att möjliggöra avisering. 
Processen sker på samma sätt för nya anläggningar oavsett om den befintliga fakturaavsändaren är ett Klientmedelskonto eller ett sk. Blockhyrekonto. 


När denna process är klar kommer avtalsinformationen automatiskt att uppdateras i realtid mellan systemen (sker via API). 

Godkända avtal visas i Billecta som avtalsfakturor, vilka utgör en "mall" för kommande månadsaviseringar. Alla avtalsändringar ska göras i Park46 och kommer omedelbart att via API:et synkas över till kundens avtalsfaktura så att underlaget är redo till nästkommande månadsavisering.


I samband med denna aktivering bestäms vilket unikt Kostnadsställe och/eller Projekt-ID, samt ev Dimension som ska användas för anläggningen. 
Då dessa unika parametrar används i den ekonomiska rapporteringen är det viktigt att dessa inte ändras i efterhand. 
Kontakta alltid Mobility46 om dessa av någon anledning behöver ändras efter driftstart.

 

Följ artiklar 1-4 stegvis hur du går tillväga. Vid frågor tveka inte och kontakta oss.

Notera: Stegen i följande artiklar kräver inloggning i såväl Billecta som i Park46 då informationen hämtas och kopieras mellan systemen.