Larmfunktion för laddare
I nedan artikel kan du läsa om hur larmfunktion funkar i CPO-gränssnittet för er som hanterar drift av laddare.
Hur aktiveras den?
För att aktivera larmfunktionen behöver vi på Mobility46 sätta upp er i ett system som heter Opsgenie för att leverera och konsumera larmen. Detta bör ni fått information om i onbording, om ni inte fått informationen tidigare och vill aktivera larmfunktionen vänligen kontakta våran support.
Hur fungerar larmfunktionen?
När funktionen är aktiv larmar den om två saker:
Laddaren skickar en felkod (error code)
Laddaren har tappat anslutningen och varit offline över 60 minuter (disconnect)
Vad innehåller larmen?
Larmen innehåller information om vad för typ av larm det är (Disconnecter eller Error code), när det uppstod samt vilken laddare det handlar om.
- Om laddaren fortfarande är offline efter 24 timmar skickas ett nytt larm. Larmet skapas i CPCs databas samt i Opsgenie när något av ovanstående sker.
-
Det går även som användare att ställa in att få larm via SMS och E-post (se exempel nedan). Vill ni ha hjälp att lägga till en användare hör av er till våran support. Notera: Endast 1 person kan få dessa larm.


Hur kan jag fortsätta felsöka laddaren efter mottaget larm?
För att felsöka laddaren vidare efter mottaget larm så kan man kopiera dess ID och kopiera in det i CPO-gränssnittet i Charge46.

