Laddning startar inte med RFID-tagg
Om laddningen inte startar när du blippar din RFID-tagg – börja med att kontrollera att taggen finns tillagd på rätt laddare. Gäller endast där taggar finns på specifika laddare. Har ni en laddzon, läs mer här: RFID-tagg på flera laddare
Så här gör du steg-för-steg:
- Logga in i portalen.
- Gå till CPMS46-delen (via Global-menyn uppe till höger).
- Klicka in på den laddare du vill hantera.
- Välj fliken RFID.
-
Klicka användningsförsök
Här ser du en lista över taggar som har försökt starta laddning.
Om status står som INVALID betyder det att taggen inte är kopplad till laddaren.
-
Om din tagg står som Invalid – klicka på + lägg till bredvid den och den kommer nu att kunna starta laddningen på den laddaren.
Tips
Du kan även testa att blippa taggen fysiskt mot laddaren för att se om den dyker upp i listan. Detta är ett bra sätt att felsöka varför laddningen inte startar som förväntat med en viss tagg.
